TEMAN

Monday, October 11, 2010

(~,~)

Kitab bagi umat Islam
hello dear~
oke,,today,i just wanna to share a good advice here..
i got the sms from my ex schoolmate..hafiz..
thanks to him for sending me such a good thing...

"Andai Al-Quran bisa bicara, ia akan berkata:
"
"Waktu kau masih anak-anak, kau bagai teman sejatiku, dengan wudhu kau sentuh ku, dalam keadaan suci kau pegangku, kau baca dengan lirih dan keras, sekarang kau telah dewasa, nampaknya kau sudah tidak berminat lagi padaku, apakah aku bacaan usang? yang tinggal sejarah? sekarang kau simpan aku dengan rapi, kau biarkan aku sendiri. aku menjadi kusam dalam almari. barlapis debu. dimakan anai-anai. ku mohon, peganglah aku lagi, bacalah akusetiap hari. kerna aku akan menjadi penerang dalam kuburmu"


i harap ia mengingatkan diri i untuk terus membacanya, mendekatinya. agr ia menjadi sahabat sejati i yang menjadi peneman setiap masa. jgn biarkan ia cuma jadi sebutan di bibir bahawa ia KItabku, ia Pedomanku..tapi membacanya, menghayatinya tidak sama sekali...

kita renungkan bersama..baiki segala khilaf kita...
sama-sama kita betulkan..

i jd sgt touching baca sms ni...mudah-mudahan i jadi sebahagian yg sentiasa membaca Al-Quran..
amiin..~


No comments:

Post a Comment